Hack Facebook Dengan Kaedah Recovery

Salam semua..akhirnya tibalah masanya untuk Mr.Hac keluarkan artikel ini kerana sudah beberapa artikel sebelum ini banyak yang Hac 'tahankan' atas permintaan rakan..

Artikel ini kalau nak diikutkan sudah berada dalam draft dari minggu lepas..namun atas permintaan kawan baik Hac iaitu Azrael, Hac tahankan artikel ini terlebih dahulu kerana katanya ia boleh membawa musibah apabila dengan MUDAH dibuat dan disalahgunakan..ini kerana buat masa ini, kaedah yang bakal Hac tuliskan ini adalah kaedah hack Facebook yang paling berkesan dan paling mudah untuk dilakukan!

Namun apabila Hac telah melihat artikel ini terlebih dahulu dipost oleh seorang lagi rakan di Forum Silent Hackers, Hac rasakan ia perlu juga dipostkan di blog ini supaya lebih ramai dari kalangan anda yang MENGAMBIL PERHATIAN bahawa terdapat satu critical vulnerability dalam Facebook yang boleh menyebabkan banyak akaun digodam biarpun oleh orang kebiasaan..satu pesanan dari Hac, JANGAN DEDAHKAN DIRI ANDA KEPADA ORANG YANG TIDAK DIKENALI..


Adalah tidak menghairankan lagi apabila seseorang itu menerima pelawaan untuk menjadi rakan oleh orang yang tidak dikenalinya di Facebook (macam zaman Myspace dulu la..)..kerapkali kesemua permintaan untuk menjadi rakan di Facebook itu diterima untuk mengembangkan persahabatan dan tak kurang juga ada yang hendak menambahkan bilangan rakan..kelihatannya pada kebiasaan, Facebook selebriti dan mereka yang melakukan urusniaga kerap menerima 100% permintaan untuk menjadi rakan itu berbanding orang kebiasaan (biasa la..selebriti kena jaga hati peminat kan)..

Akaun dari jenis ini adalah yang PALING SENANG TERDEDAH KEPADA PENGGODAM..anda tidak perlukan sebarang kebijaksanaan ataupun ilmu hacking yang tinggi untuk melakukannya kerana anda hanya perlu melalui proses password recovery Facebook bersama 2 lagi rakan Facebook oleh akaun sasaran.

Anda dengan mudah boleh mendapatkan akses ke akaun tersebut dengan pendekatan yang sederhana..anda cuma perlu menggunakan ciri-ciri Facebook Password Recovery yang boleh dicapai melalui pautan “Forgot your password?” pada laman log masuk ke Facebook..

Setelah anda dapat mengenalpasti rakan-rakan, Facebook akan mencadangkan untuk mendapatkan semula kata laluan melalui alamat e-mel yang sedia ada..bagaimanapun ciri ini boleh dilepasi melalui pautan “No longer have access to these?”..dalam kes ini, Facebook akan meminta alamat e-mel yang baru..langkah seterusnya Facebook akan menanyakan soalan yang berkaitan dengan akaun tersebut..ciri ini juga boleh dilepasi dengan cara menaip jawapan yang salah sebanyak 3 kali..selepas itu, Facebook akan memberikan anda cara yang lebih memeranjatkan untuk mendapatkan semula kata laluan, iaitu dengan sokongan 3 orang rakan..




Hack Facebook Dengan Kaedah Recovery:

1. Pertama sekali, anda perlu memilih 3 orang rakan 'yang dipercayai'..3 orang rakan ini akan menerima 3 code yang diperlukan untuk mengubah kata laluan akaun tersebut.

2. Pilih diri anda sendiri dan kemudian anda akan menerima code dari Facebook. dengan 3 code itu, anda dengan mudah akan dapat mengubah kata laluan akaun mangsa.

3. Masalah utamanya ialah 2 orang rakan lagi yang anda tidak begitu kenal dan tidak dapat dipercayai sepenuhnya boleh mendapatkan akses ke akaun itu melalui kaedah password recovery itu tadi..jadi?

4. Masalah ini juga boleh dilepasi melalui Teknik Social Engineering..buat lagi 2 akaun Facebook yang palsu dan tambahkan akaun mangsa ke dalam senarai rakan..sekarang, dapatkan ketiga-tiga code dari Facebook dan kesemuanya sudah selesai!!


Sedikit Pesanan: Akaun sasaran anda akan dikunci selama 24 jam selepas kata laluan diubah dan e-mel pengguna yang asal akan menerima pemberitahuan akan penukaran kata laluan bersama dengan senarai 3 orang rakan yang menerima code dari Facebook. bagaimanapun sekiranya 3 rakan ini adalah palsu, adalah tidak penting lagi sekiranya anda mengetahui nama mereka..



Powered by Blogger.