Mencipta Backdoor Di Sistem Operasi Windows

Assalamu'alaikum Dan Selamat Sejahtera Para Pembaca OMG! Hackers?

Sebagai contoh anda telah berjaya masuk ke komputer mangsa dan anda anda ingin membuat backdoor pada komputer mangsa. Jadi bagaimanakah caranya? Caranya adalah dengan mengubah kedudukan command prompt ke tempat sethc.exe. Apakah sethc.exe ini?



sethc.exe is a process associated with Windows NT High Contrast Invocation and is part of Microsoft Windows Operating System. With default Windows settings, this process is run when the shift is pressed 5 times in sequence, to invoke the StickyKeys configuration window.

http://www.processlibrary.com/directory/files/sethc/28697/


Jadi di sini apa yang kita semua faham adalah apabila kita menekan "shift" untuk 5 kali berturut-turut akan keluarnya StickyKeys. Jadi apa kaitannya dengan command prompt adalah apabila kita menukarnya, command prompt yang akan keluar apabila kita menekan "shift" secara berturut-turut selama 5 kali.

Ya! Sebagaimana yang kita tahu, command prompt adalah eset amat penting dalam komputer. Jika kita dapat menggunakannya, ianya seperti kita mengawal sepenuhnya komputer tersebut. Anda boleh mengubah password mangsa tanpa mengetahui password mangsa semasa anda ingin login komputer tersebut.

Anda boleh melihat video di bawah ini untuk mengetahui bagaimana cara untuk melakukannya :



Segala apa yang diajar hanya untuk tujuan pembelajaran. Jika ingin menlakukannya, lakukannya di komputer milik anda sahaja. Lakukannya pada komputer orang lain adalah salah disisi undang-undang. Risiko anda tanggung sendiri. Saya tidak bertanggungjawab atas apa yang berlaku semasa anda melakukannya. Jadi senang cerita anda boleh mempraktikkannya di virtual machine milik anda! =)

Sekian.
Powered by Blogger.