Aku Yang Ketagih Internet : Zombikah Aku?

Selain dari sikap saya sebagai seorang Audiophile, saya juga seorang internet addict. Ketagihan terhadap internet kadangkala buat saya rimas, kadangkala buat saya sedikit tertekan kerana selain Audiophile, saya juga seorang perfectionist. Apa jua yang saya lakukan mesti hendak dihabiskan dengan sempurna.

Katakanlah saya terlupa untuk buat sesuatu ketika melayari internet, waktu ketika itu sudahpun mencecah 12 malam dan saya sudah selesai shut down netbook yang digunakan. Disebabkan kedua sikap itu, saya sanggup tidak tidur, dan kembali buka netbook untuk menyudahkan perkara yang saya terlupa hendak lakukan sebelumnya.

Antara saya dan zombi, terdapat beberapa persamaan yang ingin saya terangkan menggunakan gambar, yang saya ambil dari sini. Cuba lihat beberapa gambar berikut:






Saya boleh duduk di depan PC sehari suntuk tanpa hiraukan makan dan minum. Kalau ada bangun dari tempat duduk pun hanya untuk bancuh secawan kopi Superbest atau Ali Cafe pekat yang membantu mata saya untuk kekal membuntang depan PC.

Pendek kata selagi idea untuk meng-google belum habis, selagi ada blog atau laman-laman forum yang saya tidak habis baca atau puas kunjungi, PC/netbook tidak akan ditutup. Tetapi saya percaya bukan saya seorang sahaja internet addict di sini. Anda bagaimana pula?

Juga jangan ketinggalan baca artikel ini (lucu).
Powered by Blogger.