flareGet : Download Manager Terbaik Untuk Ubuntu, Menyamai IDM

Pencarian untuk mengantikan sepenuhnya perisian IDM untuk Ubuntu tidak pernah mengenal erti buntu. Kini apabila terjumpa dengan flareGet, pencarian seakan terhenti. Masakan tidak, bukan sahaja reka bentuk (design) seakan IDM, bahkan fungsi dan kelakuannya juga seakan IDM.

Lihatkan saja rupanya, kelajuan muat turun yang mampu dicapai olehnya, rasa seakan tak perlu menggunakan IDM dalam Windows untuk muat turun fail lagi!

Sila klik pada gambar untuk paparan yang lebih jelas:





flareGet telah dicipta oleh Syed Adnan Kamili, pelajar dari National Institute of Technology, Hamirpur, India dalam jurusan Computer Science Engineering. Setakat ini, saya masih belum menemukan cara yang terbaik untuk mengintegrasikan flareGet dengan Google Chrome.

Namun untuk Firefox, addon FlashGot mencukupi untuk melakukan tugas tersebut.



Anda boleh muat turun flareGet melalui laman web rasminya di sini : flareGet

P/S: Sila ambil perhatian. Perisian ini masih lagi dalam fasa Beta. Oleh itu boleh terdapat bugs yang akan menyukarkan anda. Jadi gunakanlah secara berhemah. Suka untuk saya ingatkan Advance Browser Integration (ABI) untuk flareGet sebenarnya masih dalam peringkat pembangunan. Sebaik sahaja ia dirilis, flareGet masih kekal percuma, hanya ABI sahaja yang akan dikenakan bayaran. Jadi sesiapa yang dapat integrasikan flareGet dengan Chrome, jangan lupa kongsikan disini!

Boleh tahan juga flareGet ni!



Mr.Hac @ Dr. Freddy : Saat ini ku lihat ramai anak muda yang berpusu-pusu merebut peluang menyertai pertandingan hiburan, aktiviti nyanyian. Sampai sanggup tahan dimaki, air mata mengalir asalkan mendapat tempat, kan? Aneh sekali. Media pula mengangkat individu yang entah dari mana, secara tiba-tiba menjadi pengacara. Eh, kau siapa? Oh ya aku lupa, kau punya ramai soldadu siber, dan kau punya sedikit paras-rupa. Hanya kerana itukah? Ya lah!

Saat ini juga aku lihat ramai yang menggunakan tablet atau telefon pintar tak ubah laksana beruk yang pertama kali mendapat bunga. Dibawa ke sana kemari, skrinnya diseret dengan jari, dimana ada WiFi percuma disitu ada pengguna tablet tak kira berteman atau bersendiri. Ya itu sahajalah yang kau tahu lakukan! Itukan barang teknologi, harus tahu pakai bukan hanya tahu beli, kemudian tayang sana-sini. Ah, aku seorang sajakah yang nampak benda ni...
Powered by Blogger.