AppOPs Menghalang Dan Melindungi Hak Anda Sebagai Pengguna

Bismillah irRahman irRahim.

Assalamualaikum,


Dengan kepantasan teknologi zaman sekarang tidak akui ramai yang tidak sedar Hak mereka sebagai pengguna dicemari dengan aplikasi-aplikasi yang mencuri data-data pengguna secara senyap .


Dengan itu saya menasihati agar pengguna lebih berhati-hati . adakah perlu kita mengambil berat tentang nya ?

YA kita Perlu ! sebagai pengguna .

Seperti kenyataan seorang pengguna .

Ambik dr group lain...
maaf semua...adalah dinasihatkan supaya UNINSTALL apps TELEGRAM yang di beritau semalam..sebabnya apps tu ada FULL ACCESS ker phone kita ...reason nya bimbang kalau kalau kita ada buat ONLINE BANKING...apps tu boleh access kita punya SMS data....harap bertindak segera...
sebab nya..TAC yg kita dapat thru SMS...apps TELEGRAM ni boleh access...so UNINSTALL jer la apps ni.
Betul ker cuba tolong semak .... Pada yg pakar .......
Kalo tak betul aku nak install ....
aku dah google sebelum ni, kalau ikut security review memang ada risiko utk sapa guna internet transaction guna TAC sebab possible dia boleh read sms even dia claim even admin tak leh baca sebab semua msg encryted with their own MTProto protocol. mamat yang buat ni asal russia , feature lain memang better than whatsapp. kalau tk ada keperlun takat ni aku rasa tak yah pakai lagi. aku dah install, akan uninstall sebelum buat internet banking ... betul ke ni???bleh bagi komen skit tuan2 pakar skalian..risau gak kalau camni...-Syawal-



Dengan itu saya memperkenalkan AppOps ,  direka untuk menghalang mencuri dengar, melindungi kamera, mikrofon, GPS, Bluetooth, NFC, WiFi dan "lain-lain data yang berisiko tinggi".



Telegram  & Whatsapp adalah salah satu pesanan ringkas yang kian popular dikalangan pengguna-pengguna peranti mudah alih yang sekarang makin berkembang , baik murah ataupun mahal.
jika kita lihat gambar diatas , telegram mengakses data pengguna seperti yang ditunjukkan gambar diatas. agak tidak memeranjatkan saya  kerana setiap aplikasi di buat akan mengakses data pengguna untuk tujuan penyelidikan mahupun dijual ke pihak ketiga . 


Dengan menggunakan App Ops , pengguna mampu mengawal setiap akses akses aplikasi yang telah di muat turun mahu pun aplikasi yang tidak tahu kesahihan nya .Seperti rajah di atas , saya telah mengawal diantara penting nya adalah modify contacts dan read contacts kerana kedua-dua ini adalah mampu membaca dan dalam masa sama mengakses Acc bank , No telefon , SIM card ... dengan mengawal dan selia setiap akses aplikasi-aplikasi , kita tidak perlu risau tentang penyebaran data-data pengguna yang telah di hantar ke pihak ke 3 , kerana encryption App ops mampu menyembunyi kan data-data pengguna peranti mudah alih masa kini .In syaa Allah.



AppOps juga boleh didapati di Google PlayStore dan Xpose Framework , dengan itu segala aplikasi yang dimuat turun atau crack version yang berisiko tinggi untuk mengakses data pengguna walaupun kita lihat aplikasi itu adalah yang remeh temeh tapi kita tidak boleh mengambil mudah tentang privasi kita sebagai pengguna.

Sekian , In Syaa Allah ilmu yang diberi manfaat untuk semua pembaca OMG!Hackers .

Wassalam.


Sistem itu adalah Musuh ku ,Berkawan dengan Musuh ku kelak , Maka ia akan memberitahu tentang Musuhku.
-Better Silent then Proud to be defacer- 
Powered by Blogger.