Cleaner for WhatsApp (WhatsApp Cleaner) - Aplikasi Memudahkan Anda Untuk Memadam Kandungan Tidak Perlu

Pernahkah anda terfikir akan mudahnya kalau ada sebuah aplikasi yang membolehkan penggunakan untuk menelurusi kesemua jenis kandungan yang ada dalam WhatsApp supaya senang 'kerja' untuk padam mana-mana kandungan yang tidak diperlukan?

Tahukah anda, bahawa kandungan WhatsApp bukan semata-semata gambar, video, dan nota suara?

Jom kita tengok aplikasi Cleaner for WhatsApp ini (WhatsApp Cleaner by tattobr).


Seperti yang anda dapat lihat, paparan antaramuka aplikasi ini adalah amat-amat mudah untuk difahami meskipun untuk para pemula. Ianya memaparkan:

Images (gambar), Audio, Video, Profile Pictures, Wallpaper, dan juga Voice Notes (nota suara). Terdapat juga paparan berapakah jumlah saiz keseluruhan fail-fail tersebut, dan di bawah sekali ada FAB berbentuk butang 'padam'.


Jika diklik pada mana-mana pilihan, contohnya saya pilih 'Images', akan ada tiga bahagian penting yang ditunjukkan iaitu All iaitu Received dan Sent, serta bahagian Duplicated.

Kebiasaannya jika kita cuba untuk memadam melalui aplikasi file explorer, paparan antaramuka agak sukar dan rumit, manakala jika melalui aplikasi galeri pula, bahagian 'sent' dan 'duplicated' ini tidak pula terpapar, yang ada hanyalah 'received' sahaja.

Di sini, pilihan adalah lebih menyeluruh, jadi proses 'pembersihan' menjadi lebih berkesan.


Ada juga pilihan untuk menggunakan butang FAB berbentuk 'padam' tersebut untuk memadam kesemua sekali kandungan tanpa 'fikir', atau untuk memadam isi kandungan yang tidak kelihatan.

Pendek kata aplikasi ini sememangnya amat membantu dalam mengurangkan penggunaan ruang dalam kad sd anda, dan dalam masa yang sama sedikit sebanyak tidak perlu lagi anda menggunakan alasan 'phone hang' untuk keluar dari group yang aktif berborak. Sekian.

Muat turun : Cleaner for WhatsApp


Powered by Blogger.