Muat Turun Al-Quran Digital Dan Terjemahan Percuma Untuk Semua Platform

Bersempena dengan kedatangan bulan Ramadhan ini, ada baiknya jika saya mengepos sesuatu yang bermanfaat untuk para umat Islam di segenap pelusuk nusantara ini.

Bulan Ramadhan dapat menggalakkan lagi untuk kita melakukan lebih banyak amal disamping lain-lain kebaikan yang menjanjikan ganjaran pahala (wow, ada macam Pencetus Ummah sikit ni).

Perisian di dalam komputer kita sepatutnya salah satu dari senarainya ada 'benda' ini, iaitu perisian Al-Quran Digital. Al-Quran Digital yang ingin saya perkenalkan di sini ialah perisian yang dinamakan sebagai 'Ayat'.

Usah tanya saya sejauh mana 'benarnya' kandungan ia, tetapi tanyalah diri sendiri sejauh mana betulnya bacaan kita, semaklah diri sendiri dahulu ya sebelum menyuruh orang lain menyemak betul salah tanda dalam Al-Quran.

Saya 'terpaksa' sebut perkara ini kerana ia menjadi salah satu soalan paling banyak diajukan kalau ada Al-Quran versi digital dihasilkan.



Kalau nak disebutkan setiap cirinya di sini memang sangatlah banyak. Antaranya ia tersedia untuk multi platform termasuklah Linux, Android, iOS, Windows Mobile dan Mac (versi Windows tak payah tanya, komfom ada laa).

Selain itu terdapat juga terjemahan dalam bahasa Melayu dan lain-lain bahasa yang saya cuma hanya faham bahasa Inggeris dan Indonesia. Tak lupa juga ada bacaan dari Qari-Qari yang terkenal, serta pelbagai ciri yang memudahkan seseorang untuk belajar membaca Al-Quran (untuk pemula).

Apapun, anda bolehlah muat turun Al-Quran Digital yang bernama 'Ayat' ini pada pautan yang saya sediakan di bawah:

Sini bro ---> Koran-mail Project


Powered by Blogger.