Ulasan Ringkas Google Duo: Trending Sudah Aplikasi Panggilan Video Percuma Ini


Seperti yang telah saya sebutkan dalam artikel sebelum ini, nampaknya memang benar, kini Google Duo telah menjadi aplikasi trending seluruh dunia apabila ia dilepaskan untuk dimuat turun.

Dengan 'moto' 'Face to face with just a tap', nampaknya perkara tersebut sememangnya benar apabila setelah anda menyudahkan tetapan yang amatlah mudah, apa yang tinggal hanyalah mencari kenalan yang berada dalam senarai kontak, dan terus tekan butang panggilan. Duo akan dengan segera menghubungi kenalan tersebut.

Saya tak sempat hendak mengambil paparan skrin tetapan (kerana sedikit teruja punya pasal), namun apa yang boleh saya katakan, sama seperti WhatsApp, ia hanya memerlukan nombor telefon pengguna yang kemudiannya akan digunakan untuk pengesahan dengan menerima satu kod melalui SMS.

Duo seterusnya akan mengesahkan SMS yang dihantar, dan boom! Anda sudah pun berada pada paparan antaramuka Duo yang teramat ringkas dan tidak berserabut. Mudah difahami buat para pemula dan kalangan bukan 'geek dan nerd'.



Ahhh, tulis panjang-panjang pun kalau hangpa tak pi cuba sendiri tak guna jugak nohhh..

Klik untuk muat turun --->       Google Duo



Powered by Blogger.