Maaf sila aktifkan javascript.

Kenapa OnePlus 5, Dan Bukan OnePlus 4?

Ada sesapa nak sponsor abam OnePlus 3T hitam macam gambar atas ni?

OnePlus sememangnya terkenal dengan kontroversi. Dari mula ianya dilancarkan, dengan OnePlus One menjadi penanda aras, bergelar sebagai 'Flagship Killer', lalu legasi diteruskan dengan lahirnya OnePlus 2, yang tidak dapat dinafikan agak suam-suam kuku (sambutannya).

Namun OnePlus kembali meragut hati peminat lama dan baru dengan hadirnya OnePlus 3, kemudian disusuli pula OnePlus 3T yang membawakan ciri-ciri terbaik.

Setelah nombor 1, 2, dan 3, maka sepatutnya nombor 4 menyusul pula. Tetapi OnePlus memutuskan untuk memberi nama kepada bayi mereka yang terbaru ini sebagai OnePlus 5. Kenapa ya? Staf dan orang-orang dalam syarikat OnePlus ni tak sekolah ke?


Ehh, bukan. Bukan mereka tak sekolah, sebaliknya menurut kepercayaan orang Cina, nombor 4 ialah nombor 'malang'. Ianya seakan berbunyi 'mati/kematian' walaupun tulisan antara 'empat' dan 'mati' itu berbeza karakter (tulisan/kaligrafi Cina).

Jadi anak-anak, begitulah kisahnya. Simple je. Kalau kita telusuri balik sejarah, orang Cina di mana-mana pun ada kepercayaan yang sama, malah di Malaysia juga menunjukkan mereka masih percayakan nombor 'malang' seperti ini. Jadi tidak hairan perkara ini berlaku.

Elok juga rasanya, sebab abam pun rasa kalau mereka letak 'OnePlus 4', bunyinya macam kurang sedap. Heheheh. OnePlus bila lagi nak sponsor abam OnePlus 5 untuk review unit nih?
Powered by Blogger.