Maaf sila aktifkan javascript.

ShAaNiG Akhirnya Berkubur: Tiada Lagi Hasil Kerja Torrent ShAaNiG Selepas Ini


ShAaNiG tidak asing lagi kepada para pemuat turun dan pengguna tegar aplikasi torrent. Setiap rilisan dari mereka meskipun bukanlah 'pengeluar' atau sumber asal, namun hasil akhir apa yang mereka encode adalah berbaloi untuk dimuat turun.

Bukan saya nak galakkan piracy sangat, tapi kadang-kadang ada filem yang dengan sengaja tak masuk ke Malaysia, contohnya - The Raid, The Raid 2, dan sebagainya lagi. Filem-filem inilah yang terlepas peluang untuk ditonton di panggung wayang, menyebabkan alternatif yang ada seperti torrent, menjadi pilihan.

Kembali kepada tajuk, ShAaNiG kini telah pun tiada lagi, setelah mereka membuat pengumuman rasmi di laman sesawang yang menempatkan semua hasil kerja mereka di sini: ShAaniG :: Quality Matters



Nampaknya kita terpaksa sekali lagi mencari alternatif. Dulu laman Yify telah ditutup buat selama-lamanya, sehinggalah ada sekumpulan penggodam yang 'mengambil alih' laman tersebut dari template hinggalah ke domain-nya, dengan menggelar diri mereka sebagai 'YTS' yang baharu.

Namun itu semua terbongkar apabila niat mereka yang sebenar terdedah. Apakah kita akan melihat perkara yang sama terjadi kepada ShAaNiG? Hanya masa yang akan menentukan.
Powered by Blogger.